Ponosno ističemo da je Međunarodna škola Adria IB svjetska škola autorizirana za izvođenje PYP-a te kandidat za MYP.
Adria International School is a candidate school* for the MYP. This school is pursuing authorization as an IB World School. IB World Schools share a common philosophy – a commitment to high-quality, challenging, international education- that we believe is important for our students.
*Only schools authorized by the IB Organization can offer any of its four academic programmes: the Primary Years Programme (PYP), the Middle Years Programme (MYP), the Diploma Programme (DP), or the Career-related Programme (CP). Candidate status gives no guarantee that authorization will be granted. For further information about the IB and its programmes visit https://www.ibo.org/.
Što je IB?
IB (International Baccalaureate) program je obrazovanja nastao u Švicarskoj krajem šezdesetih godina prošlog stoljeća. Početni cilj bio je prevladati razlike između različitih obrazovnih sustava diljem svijeta i na taj način olakšati obrazovanje djeci koja su prisiljena često mijenjati mjesto i zemlju stanovanja zbog međunarodne karijere svojih roditelja.
Svaki program prilagođen je dobi djeteta i njegovim potrebama i mogućnostima s težnjom da učenici postanu aktivni sudionici na vlastitom obrazovnom putu i izrastu u cjeloživotne učenike.
Ta ideja kasnije se dodatno razvila u jedinstvenu misiju i viziju koja se bazira na želji da se djeci i mladim ljudima omogući cjeloviti razvoj i stimulativan obrazovni program od vrtićke pa do srednjoškolske dobi.
IB obrazovanje obuhvaća četiri obrazovna programa namijenjena učenicima od 3. do 19. godine. To su:
1. Primary Years Programme (PYP)
2. Middle Years Programme (MYP)
3. Diploma Programme (DP)
4. Career-related Programme (CP).
Pohađajući programe IB-a, učenici stječu znanja i vještine koje im pomažu u boljem razumijevanju svijeta koji ih okružuje i potiču ih na interkulturalno razumijevanje i stvaranje boljeg društva.
U središtu svih IB programa nalaze se poželjne osobine IB učenika. One se nazivaju IB learner profile i obuhvaćaju 10 karakteristika koje bi učenici trebali razviti tijekom svog obrazovanja u IB programu.
Ove značajke ponosno ističu sve IB škole jer predstavljaju najjasniji prikaz onoga što IB programe čini posebnim, vrijednim i izazovnim, a to je razvoj cjelovitih, globalno orijentiranih i etički osviještenih pojedinaca.
Znatiželja
(Inquirer)
razvijena želja za istraživanjem, učenjem i kritičkim razmišljanjem
Znanje
(Knowledgeable)
bogato znanje o različitim temama, kulturama i perspektivama
Razmišljanje
(Thinker)
razvijeno kritičko i kreativno mišljenje, sposobnost rješavanja problema i donošenja odluka
Komunikacija
(Communicator)
sposobnost jasnog i učinkovitog izražavanja na različitim jezicima i načinima komunikacije
Principijelnost
(Principled)
istančan osjećaj za poštenje i odgovornost te djelovanje s integritetom
Otvorenost
(Open-minded)
sposobnost prihvaćanja i poštovanja različitih kultura, perspektiva i mišljenja
Spremnost na rizik
(Risk-taker)
otvorenost prema novim iskustvima i izazovima te spremnost na preuzimanje rizika
Uravnoteženost
(Balanced)
uravnoteženost akademskih, društvenih i osobnih potreba
Refleksivnost
(Reflective)
razmišljanje o vlastitim postupcima, razumijevanje vlastitih snaga i slabosti te preuzimanje odgovornosti za vlastito učenje
Brižljivost
(Caring)
razvijen osjećaji empatije, poštovanja i brige za druge ljude i okoliš